donderdag 14 november 2013

De Wegwijzer: Peuters tot L6: Thema MOS: Grootouderfeest in een MOS-kleedje

Alle grootouders werden vandaag uitgenodigd om in de loop van de namiddag naar enkele unieke optredens te komen kijken van hun grote en kleine sterren.
Het grootouderfeest stond volledig in teken van MOS (milieuzorg op school).

Dit schooljaar streven we ernaar om ons 3de MOS logo te behalen door het thema ‘afval’ in de kijker te zetten. De andere thema’s water, natuur, energie en mobiliteit vormen een rode draad zowel op klas- als op schoolniveau.

De Wegwijzer is een GROENE SCHOOL. Elke dag opnieuw zijn we (on)bewust bezig met MOS. Maar op sommige dagen zijn we er net dat tikkeltje meer mee bezig.
In de sportzaal brachten de leerlingen een groot kleurrijk feest boordevol dans en zang. Zo’n 200 opa’s en oma’s kwamen kijken naar al dat jong talent.

Na de voorstelling konden onze grootouders gezellig genieten van heerlijke koffie met lekkere gebakjes.

Op die manier wilden wij alle grootouders bedanken voor wat zij voor hun kleinkinderen doen.

Met de organisatie van dit ‘Grootouderfeest’ wil GO! basisschool ‘De Wegwijzer’ de rol die grootouders in de opvoeding van de kinderen vandaag meer en meer spelen in de belangstelling plaatsen. Daarnaast werden onze grootouders op een gezellige manier betrokken bij de werking van de school van hun kleinkind(eren). 

Klik hier voor vele kiekjes!!!
https://plus.google.com/photos/106673012678849381825/albums/5946223959828282529?authkey=CJTusc3Xhd_GuwE


Programma:

Peuters en eerste kleuters: dansje met paraplu's
2de kleuterklas: dansje op AYA
3de kleuterklas: liedje rond gezonde voeding
1ste leerjaar: ritmiek met zelf gemaakte muziekinstrumenten en lied rond afval
2de leerjaar: Straplied met eigen wegwijzeroctopus!
3de leerjaar: liedje en dansje op " Hallo wereld" van Kinderen voor Kinderen
4de leerjaar: cupsong met de aangekochte herbruikbare bekers
5de leerjaar: Klimaatlied in het Engels
6de leerjaar: ritmiek met allerlei voorwerpen: vuilbakken, lepels, ...

Geen opmerkingen: